9 Şubat 2019 Cumartesi

Abdurehim Heyit - Ah Anam Sen Yok


#AbdurehimHeyit
ÇİN Zulmü; CAN almaya devam ediyor

Millet; bir yiğit evladını
Gür sesini kaybetti...
ŞEHADETİN MÜBAREK OLA ..

ŞEHİT ABDUREHİM HEYİT
Zalim Çin yönetiminince UÇRAŞKANDA "Karşılaşınca" ve ATALAR adlı şarkısı yüzünden 8 yıl hapse mahkum edilmişti. Kamp dedikleri hapishanede türlü ve ağır işkenceler gördü. Ziyaretine sadece oğlu gidebilmiş ve babasını çok zayıflamış ve bitkin bulduğunu söylemişti. 8 yıl işkence altında yaşayabileceğine inanılmıyordu. Öyle de oldu. 2 yıl dayanabildi. Daha önce de öldüğü/öldürüldüğü yolunda haberler geliyor ancak teyid edilemiyordu.
Maalesef bu kez haber doğru!
ABDUREHİM HEYİT milli şehidimizdir.
Allah rahmetiyle mekanını cennet eylesin. Başta Uygur Türkleri olmak üzere, bütün zulüm görenlere yardım eylesin.

////////////////////////////////////////
Çineñge, ah anam, zemzem koyup birey disem sen yoq Nitey ecriñ üçün paqlan soyup birey disem sen yoq Tutup çıkmakni oylaymen uçañni tün boyi emdi Bişiñga kuş tekki yastuk koyup birey disem sen yoq Saña kanmay turup bagrım, hayatlar kavmidin kettiñ Kuyup piyaleñge şerbet sunup birey disem sen yoq Miniñ ademlikim bolgan siniñ tenbihliriñ bilen Mini ursañ mu meylidi turup birey disem sen yoq Siniñ ecriñde men ey er boldum, iğiz şahlerge kol suñan Birak şahtin anar alma üzüp birey disem sen yoq Siniñ barıñda kadriñni ecep bilmeptimen emdi Saña köygen bu bagrimni yirip birey disem sen yoq Çineñge, ah anam, zemzem koyup birey disem sen yoq Zemzem kuyup birey disem sen yoq Çinili bardağa, ah anam, zemzem koyayım desem sen yok Sevabına layık olabilmek için kuzu keseyim desem sen yok Ovalamak istiyorum omuzlarını gün boyu Başına kuş tüyü yastık koyayım desem sen yok Sana doymadan bağrım hayattan göçtün gittin Koyup piyalene şerbet sunayım desen sen yok Adam oldum senin tenbihlerin ile Bana vursan da olurdu, durayım desem sen yok Senin sayende ben adam oldum, yüksek dallara el uzatan Lakin daldan nar elma koparayım desem sen yok Senin varlığında kadrini kıymetini bilemedim Sana yanan bu bağrımı yarayım desem sen yok Çinili bardağa, ah anam, zemzem koyayım desem sen yok Zemzem koyayım desem sen yok

 ŞAİRİN Yeri Necati ÇAVDAR

Hiç yorum yok:

memleket; Kar gibi bem beyaz kefen giymiş - Deprem 2

Ülkeme kar yağdı sevindik... Beyazlara büründü gelinlik, sandık meğer memleket; Kar gibi bem beyaz kefen giymiş bilemedik.. ... Umulur ki Ak...